Article artykuły

 
Zobacz też
Justaak Ma

Który rower jest najlepszy do jazdy po górach?

Opublikowano: 2015-09-22
Autor: Redakcja
…pytają na forach internetowych fani dwóch kółek. Ilu użytkowników, tyle opinii – jak rozpoznać, która jest godna zaufania i pochodzi od innego pasjonata, a nie od ukrytego przedstawiciela firmy? JUST ask - nowy portal, który jest odpowiedzią na brak wiarygodnych źródeł opinii dotyczących produktów i usług.


Czym JUST ask różni się od innych? To połączenie portalu rekomendacji z serwisem społecznościowym. Użytkownicy, przed podjęciem decyzji o zakupie, mogą skorzystać z bazy rekomendacji – bardzo wiarygodnych, bo pochodzących od znajomych oraz ich sieci kontaktów.

- Na rynku istnieją firmy, które specjalizują się w nieetycznych działaniach, czyli publikowaniuobiektywnych" komentarzy na temat produktów czy usług. Na szczęście świadomość internautów rośnie. Celem JUST ask jest połączenie wiarygodności opinii pochodzących od naszych najbliższych z zasięgiem, który oferujeglobalna wioska" - tłumaczy Marcin Maroszek, jeden
z pomysłodawców.

Pytaj Opiniuj Polecaj

Portal jest przede wszystkim zbiorem opinii, którym użytkownik może zaufać. W odróżnieniu od anonimowych komentarzy publikowanych w innych serwisach lub forach, na JUST ask użytkownicy podpisani są prawdziwym imieniem i nazwiskiem dzięki czemu można skontaktować się z nimi bezpośrednio i zweryfikować opinię. Portal likwiduje również problem żmudnego przeglądania sieci
w poszukiwaniu najlepszej oferty. Dzięki funkcji „Apel" internauta może opublikować prośbę
o określone rekomendacje i udostępnić je także w mediach społecznościowych. Co więcej może pogrupować swoje potrzeby w „Liście życzeń" - dzięki temu producenci mogą przesłać mu spersonalizowaną ofertę.

- Z JUST ask chcieliśmy wyeliminować problem uciążliwego spamu. Za pomocąListy życzeń" użytkownik może poinformować marki, że właśnie tego produktu teraz poszukuje. Dzięki czemu trafią do niego tylko odpowiednie oferty - dodał Krzysztof Chaładyn, drugi z pomysłodawców.

Czy znajomi są w stanie dostarczyć wystarczająco dużo opinii? Załóżmy, że użytkownik ma 50 znajomych, a każda z nich kolejnych 50, to daje łącznie aż 2,5 tys. źródeł. Jeżeli doliczymy znajomych naszych znajomych to liczba urasta do 125 tys.!

- Coraz mniej ufamy tradycyjnej reklamienajbardziej polegamy na opiniach osób, które znamy. Badania pokazują, że dla większości rekomendacja jest ważniejsza od ceny i marki. Rocznie wydajemy 24 mld złotych na polecane produkty! JUST ask ma z jednej strony wspierać użytkowników, a z drugiej promować dobre produkty
i uczciwych producentów - podsumowuje Marcin Maroszek.

***
W artykule zostały wykorzystane wnioski z badań: The Nielsen Global Survey of Trust in Advertising 2013 oraz Badanie ARC Rynek i Opinia2014